I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, March 31, 2011

Zizan ft. Zain Ruffedge dan Altimet




Lirik Lagu Anggun – Zizan feat Zain Ruffedge & Altimet

(Chorus Zain)
Anggun pandangan di mataku
Ayu cantik tutur bahasamu
Sayu lebur hatiku berpalu
Terpaku ingin ku tahu
Siapa yang menghantui diriku

(Verse 1 Zizan)
KL KL kosa nostra yang bicara
Ramai ternoda dan ramai yang tergoda
Ini kisah teruna dan juga dara
Bertemu tak sengaja ketika ronda-ronda
Bermula Subaru kelabu berpacu
Tersekat pandangan ke arah sesuatu
Tertanya di hati inikah ratu melayu
Bersama ibu nyata dia ku mahu tahu
Harapku temu di destinasiku
Jodoh tak ke mana takdir bertemu juga
Merisik tanya siapakah dalam kebaya
Bolehku add Facebook dan Twitter nya
Ibu memandang ku senyum sahaja
Sayonara ku undur sebentar ya
Malu ku mahu harus bagaimana
Silakan Altimet wakilkan bicara

(Chorus Zain)
Anggun pandangan di matamu
Ayu cantik tutur bahasamu
Sayu lebur hatiku berpalu
Terpaku ingin ku tahu
Siapa yang menghantui diriku

(Verse 2 Altimet)
Salam si anggun apa khabar
Wajah seperti yang terpampang di layar
Lesung pipit hitam manis petunjuk salasilah
Pekerti seperti Saidatina Khadijah
Tumpang tanya siapa yang jadi teman
Jawapan tepat Tuhan rasul dan qur’an
Tak marah terkilan pun bukan
Kerna mereka 3 dan aku pun sepasukan
Maaf jika hamba kurang sopan
Tapi sehidup menatap sudah tentu tak bosan
Maaf jika hamba terlebih melopong
Tapi pusingan ini hamba kalah satu kosong
Mungkin juga ada pusingan kedua
Mungkin ada jalan untuk anakku ke syurga,
Maaf jika kita di cemburui masa,
Kalau aku tuannya kita bicara lebih lama

(Chorus Zain)
Anggun pandangan di mataku
Ayu cantik tutur bahasamu
Sayu lebur hatiku berpalu
Terpaku ingin ku tahu
Siapa yang menghantui diriku

(Bridge)
Diri kamu memukau ku
Biarkan kau dan aku bersatu (bagaimana)
Beri yang terhebat dari yang dulu-dulu (harus)
Wahai ibu izinkan aku lalu (ayuh)
Bina hidup bina hasrat yang baru
Biarkan kau dan aku bersatu
Beri yang terhebat dari yang dulu-dulu
Wahai ibu izinkan aku lalu
Bina hidup bina hasrat yang baru

(Chorus Zain)
Anggun pandangan di mataku
Ayu cantik tutur bahasamu
Sayu lebur hatiku berpalu
Terpaku ingin ku tahu
Siapa yang menghantui diriku

Azlan and The Typewriter


Azlan andThe Typewriter.
sory sound lagu agak xbes sebab aku juz rakam
guna mp3 oldskol aku je.heee~


Lirik Lagu Azlan & The Typewriter - Anugerah

Tersimpul satu nama
Rahasia tentang kita
Gambaran hati sunyi sepi
Terlimpas kata kata
Dekat diantara kecil dan masih ada
Walau hari berganti masa hari nanti

Gengaman wajah-wajah
Tersenak di dada
Hingga akhir hayatku
Hingga akhir hayatku
Sentiasa selalu
Bila bersua gurau senda
Ku ingat selalu
Gengaman wajah2
Tersenak di dada
Gengaman wajah2
Hingga akhir hayatku

Melda Ahmad


akU adalah aKu.

Melda Ahmad.i like u very much..!!!


Lirik Lagu Aku Adalah Aku - Melda Ahmad

(verse 1)
Lafazkanlah kata dari hatiku

Terangilah gelap gulita hati
Fahamilah maksud kata lagu ini

(verse 2)
Tenangkanlah jiwa yang bergelora
Hentikanlah kerunsingan ku ini
Tutupkanlah jendela oh naluri

(verse 3)
Hidup bagiku sesuatu yang indah
Yang tak ternilai kenikmatan dunia padaku

(korus)
Jika bisa ku kecapi kehidupan ini
Akan ku pasti yang terbaik untuk diriku
Ke mana saja ku bawa jua ke dalamnya
Pasti ku pasti yakin pada semua
Jika bisa ku kecapi kehidupan ini
Akan ku pasti yang terbaik untuk diriku
Tiba masa untuk aku berdiri sendiri
Aku adalah aku sebenarnya

(ulang verse 2 & 1)

(verse 4)
Lepaskanlah sayap impian
Bawalah ku terbang tinggi

(ulang korus)



Saturday, March 26, 2011

p0p shUvit




p0p shUvit-Nebula 11
*klik utk dwnld*

(verse 1)
ku ada cita-cita dan juga mimpi
di dalam mimpi cita-cita ku menjadi realiti
aku terapung-apung, tanpa sayap menampung
dikelilingi bintang-bintang dan cahaya terang
ku melihat bulan dengan jelas
ku rasa bebas
tiada hiruk piruk kota
tiada (dusta) manusia
tiada pun kedengaran teriak dan hilai tawa
aku tenang hati dan jiwa
panoramik suasana

(pre chorus)
lebarkan sayapmu
sampai ke mercu

(chorus)
ku kejar bintang
menuju angkasa
dunia tanpa graviti
ke mana hilang?
akan ku pergi
sehingga musytari
ke hujung bima sakti
kan ku harungi

(verse 2)
ku lihat dunia dari sudut berbeza
jauh sekali yang selama ini ku sangka
terpegun aku sehingga tiada kata-kata
kerdipan sinaran bintang seakan suatu pesta

(chorus)

nebula 11 ke pangkalan
kami ingin melaporkan
kami telah menemui kehidupan baru
diulangi kami telah menemui kehidupan baru

(bridge)
bintang-bintang menjadi teman setia
kerdipan sinaran ibarat suatu pesta
terpegun aku tiada kata
pesta cahaya
terpegun ku tiada kata
pesta cerekawala



Wednesday, March 23, 2011

Liyana Fizi



aku gila duit

giler kau ayu.
sejak bila jadi mata duitan ni.
sedar diri sikit.
TAK BAIK TAU.

eh bukan macam tu la
aku memang giler duit
tapi bukan duit nilai yang beratus beribu berjuta
aku giler ngan duit 50 sen je.hee~
hobi baru.


lima puluh sen.lima puluh sen.
ala2 aishah nyanyi gitu.

duit 50 sen kalau kumpul banyak2
memang bes
boley jadi kaya kot.haha
kumpul buat duit kawin.serius.
xbes kumpul seposen.duaposen.
walaupun banyak still rasa cam sikit je
tapi kalau duit 50 sen ni
segunung kau kumpul
kalau kira2 fuiyo tak sedar dah beratus.
caye x..??
ok tak caye xpe.

dulu aku ngat lagi.
org tua cakap bukan aku cakap.
kalau simpan duit 5 sen nnt dye akan beranak jadi banyak.
aku memang tak caye.
tapi penuh duit 5 sen aku simpan dalam bekas.
haa ~sengal
skang ni aku ngah kumpul banyak2
so sape yang baik hati nak tukar duit 50 sen pun boleyh
cepat sikit xyah aku nak kumpul lama sangat
hehe.takde keja.

kan bes kalau dah banyak cam ni



Tuesday, March 22, 2011

0-Tw0


0-Tw0



 


AISHA - O-TWO

Terhenti langkahku
Degup bergetar jantungku
Bila terpandang akan dirimu
Kau berlalu di depan mataku

Indah pandangan
Senyuman bibir manismu
Membuat aku diam membisu
Ku terbayang akan wajahmu

Engkau menghampirku
Bibirmu berkata hello

Inikah namanya cinta
Yang dicari oleh semua insan di bumi ini
Bagai bintang yang bersinar
Menerangi seluruh hidupan ini

Kau pimpin tanganku
Membawaku ke duniamu
Ku berdoa kepadaMU Tuhan
Moga berkekalan abadi

Engkau menghampirku
Bibirmu berkata hello

Inikah namanya cinta
Yang dicari oleh semua insan di bumi ini
Bagai bintang yang bersinar
Menerangi seluruh hidupan ini
Nama cinta yang dicari
Oleh semua insan di bumi ini
Bagai bintang yang bersinar
Menerangi seluruh hidupan ini

 


Drama



DRAMA




Babak pertama bermula saat ku terlihat mu
Waktu seakan terhenti terpinga mencari
Rasa yang takkan terungkap tak pernah ku alami
Cuba aku mengerti

(korus)
Teruja aku mengejar mu
Bermimpi memiliki mu
Tanpa perlu ku endahkan dunia, dunia
Biarkan ku terus berlari
Cuba merajai mimpi
Tiap bayang mu akan ku jejaki nanti

Oh...

Takkan ku menemui lagi walau gelapnya hari
Ku yakin akan temui semuanya di sini
Walau ke mana kau pergi tetap akan ku cari
Ku tak akan berhenti



Monday, March 21, 2011

Marah


aku memang tengah marah.hot weyh.
mungkin tak perlu bagitau nape.
tapi something korg perlu tau
serius aku bukan jenis yang marah tak tentu pasal
tapi kalau mula2.mesti marah dulu
prinsip aku cuma boleyh marah dalam 5 minit.tarik nafas.senyap.
tu cara aku.aku rasa tahap sabar aku memang tinggi.
bukan nak puji.bongkak.sombong. tapi aku sendiri boleyh rasa
kita boleyh control marah kan
tapi dalam keadaan yang tenang
co0l.jangan buat muka ketat.
aku pun manusia biasa jugak
kalu xpenah marah tu
memang aku ni penipu sangat
bajet baik
org wat jahat kat kita pun boleyh duk diam
giler..!!
ngat xde perasaan ke.
aku memang pendiam
susah nak bukak mulut
tapi kalau makan.laju
kam on sis.
wat.de.hal.


peh-lezzz*bak kata mamaimia

oh yeah.korg kena baca ni.penat aku kopi plate.

Sifat pemarah itu berasal daripada sifat sombong (ego). Lagi besar ego seseorang lagi besar marahnya. Ini berkaitan pula dengan kedudukan seseorang. Kalau tinggi kedudukan seseorang, besar pangkatnya, banyak hartanya, ramai pengikutnya, maka akan tinggilah ego seseorang dan akan menjadi-jadilah pemarahnya. Sebaliknya jikalau kurang segalanya, maka akan kuranglah egonya dan akan kurang jugalah pemarahnya.

Kita mesti ubati hati kita. Kita mesti membuang rasa 'ketuanan' kita yang menyebabkan kita menjadi pemarah dengan melakukan mujahadatun nafsi. Di antara langkah yang perlu kitahadapi untuk menghilangkan marah ialah :

a) Mula-mula kita perlu malu dengan Allah s.w.t akan segala tindak-tanduk kita. Allah memerhatikan segala perlakuan dan sikap biadab kita.

b) Bila datang rasa hendak marah, ingatlah kita ini hanyalah manusia yang hina.

c) Banyakkan berdiam diri dan berdoa kepada Allah agar Allah selamatkan kita daripada sifat marah.

d) Hendaklah ingat kesan daripada sifat marah itu mungkin akan membawa kepada permusuhan dan pembalasan dendam dari orang yang anda marahi.

e) Cuba bayangkan betapa buruknya rupa kita ketika kita sedang marah. Ianya lebih buruk daripada perlakuan seekor binatang jikalau anda di dalam keadaan yang marah.

f) Apabila datang marah, banyakkan baca Ta'awwuz ( A'uzubillahi minas Syaitanirrajim ) kerana marah itu datangnya daripada syaitan.

g) Apabila marah sedang memuncak, ambil wudhu kerana wudhu dapat menenangkan api kemarahan yang sedang membara.

h) Jikalau tidak boleh hilang marah dengan hal tersebut di atas, hendaklah tidur. Kerana ianya akan meredakan perasaan marah apabila bangkit daripada tidur

i) Tauhid kita perlu tepat. Setiap sesuatu itu datangnya dari Allah dan akan kembali kepada Allah. Kenapa kita perlu marah.

Kalau kita bersalah, kita tidak suka orang memarahi kita. Maka begitulah orang lain yang melakukan kesilapan, juga tidak suka dimarahi. Tegurlah dengan lemah lembut dan kasih sayang.

100 kali aku setuju ngan pe yg dye cakap.
kalau marah muka buruk.
kalau marah org benci kat kita.
kalau marah kena tidur.
mungkin xboleyh senyum.korg juz duk diam.
kalau marah.pikir la.macam kita ni xpenah wat salah.
kita kena pikir lagi nape org marah kat kita.
org ape je marah xtentu pasal.
aku ni pun boleyh jadi org giler kalau marah tanpa sebab
so korg pikir la.
jangan wat org benci kat kita.
kalau kita tak sedar akan kesalahan diri sendiri.
tegur la ngan cara baik.




oh kalau cantik dengar sini.
kalau cantik senyum mesti cantik lagi.
peace :>
jangan marah ha.



Friday, March 18, 2011

saya s.a.y.a.n.g LeLaki ini


awas entry gedik
jangan baca klu menyampah *

boleh tak malam ni aku nak jiwang
boleh tak malam ni aku nak over feeling
boleh tak malam ni aku nak layan cintan cintun
boleh tak malam ni aku nak dengar lagu tangkap lentok
boleh blah.ok

macam mana ni
aku rindu kt dye
dah lama tak jumpa
rasa cam nak nangis
iye aku ni ngada2
suka ati la
korg mana tau sebab aku yang rasa
aish sory cakap kurang adab
aku duk jauh
sintok weyh
aku xpenah mimpi pun nak datang sini
xhingin pun sumpah
erm nak buat macam mana
takdir kan..??

saya xcantik sangat
saya xbaik sangat
saya xsopan sangat
saya xpandai sangat
saya xpenyabar sangat
saya xamik berat sangat
saya xsempurna sangat
.wat de hal.
terima kasih sebab paham saya



percaya tak..??
iye memang aku rindu sangat2
sampai xtau nak cakap macam mana dah
ok.xyah cakap.nyampah
ari2 mesej
ari2 tengok gambar
ari2 cakap kat fon
*plez yang ni aku tipu bukan anak tan sri nak top up ari2*

"cik a.B.g boleh jumpa tak
org rindu ni"


gadis s.i.m.p.l.e ini
...........

sayang lelaki c.o.0.l ini
...........

no.i cant stop thinking about you boy.
take care.be safe.
love.you.so.much



Pameran Hubungan Etnik

17/3/2011,Khamis

Kumpulan 32 : All About Johor
-saje menunjuk buat pic besar-

hi lovers...!!
aku baru lepas buat pameran hubungan etnik
program ke-2 lepas sukan rakyat aritu
kat atas tu group aku
*so tired... :[
kena explore pasal negeri j0hor
nak buat projek ni banyak guna duit
macam2 kena buat
tapi yang penting kena buat Scrapbook
*ok cam budak skolah je kan..
tapi serius walaupun penat aku rasa cam best je
bukan senang nak buat ni nampak memang macam remeh
kena lukis, kena kaler, kena gunting, kena lekat
yela waktu skola rendah je kan yang cikgu slalu suh buat
tapi scrapbook ni besar nak angkat pun xlarat weyh
aku pun slalu la duk ulang alik pegi lib sebab nak bagi siap benda ni
cari bahan.print.gunting.lekat.hias
yes i like buat ni
tapi dulu skang dah rasa macam malas..aish
benda ni de markah so nak or xnak wajib buat
klu x kena bar
*jangan caye aku tipu je tu hehe -

haha comeyh tak..??
aku yang buat benda ni..
*ayu tolong jangan bangga xcantik pun*
aku cari kat blog cara nak buat kuda kepang
pastu jumpa gak dye ni cikgu seni
bagus wat tutorial sambil duk ajar anak murid dye
aku pun tumpang jadi student dye jap
macam ntah pape
dah la tangan xde seni langsung
lukis ngan pensil.ikut ngan maker hitam.siap

hoyeh macam biasa sebelum program nak mula
dah pakai cantik2 ni rugi kalau xamik pic kn
bukan nak giler glamor..
bukan bajet cun..
bukan nak mencapub...
dah jangan cakap bukan2

waktu pameran

s.i.m.p.l.e

yang ni group negeri lain

jalan2 kt group member pastu jumpa payung
 comeyh payung kaler pink tu hehe

ngan sis Mira

sebelum abis program amik pic ramai2
kenangan ngan dorg
tapi rugi xsempat nak amik skali ngan lect
ngan una pun xsempat aku ngah makan sory beb
lepas ni de satu je lagi program
hujung bulan 4 pegi Alor Star plak
pastu abis get ready utk final
..........


Tuesday, March 15, 2011

n0Ta muZika


NoTa mUziKa





Nota Muzika - Lirik Lagu You My Darling

Saat ku masih cuba,
hati rasa tiada apa,
bagai siang takkan jelma,
jiwa kosong tak bermaya..

Kau pacaran si dia,
namun ku peduli apa,
aku tahu kau serupa,
jiwa makin gundah-gulana!

Lenggokmu penuh bahasa,
matamu penuh bicara,
biar orang kata ku gila,
takkan sekali ku beralah..
Jalan ini yang ku pinta,
Antartika sanggup ku jejak,
meski diri ku pun tersiksa..
kerna aku terlalu mencinta..

Ooh….Kata hati jangan kau sangsi..
oh sayangku! Oh sayangku!
Ooh..Hingga sampai akhir waktu akan ku
tunggu dirimu,harapkan cinta darimu

You my darling,
I just wanna be another lovers
You my darling,
 I just wanna be your next collection
You my darling,
 I just wanna be your another problems
You my darling,
 I just wanna be all that you need…

Hari ku makin ceria,
punya pacar yang setia,
walau aku yang ketiga,
namun dia berbeza

Bikin hati riang berbunga,
tidur malam pun dah lena,
bagai aku yang utama diantara mereka!

Dunia bagai ku punya,
bila bersama si dia,
entah bila akan tiba,
masa hanya aku dan dia.


Meski hati belum terasa,
meski hujan bertimpa-timpa,
namun takkan ku mengalah,
hingga jadi milikku saja..

Ooh….Kata hati jangan kau sangsi..
oh sayangku! Oh sayangku!
Ooh..Hingga sampai akhir waktu akan ku
 tunggu dirimu,harapkan cinta darimu!

You my darling,
I just wanna be another lovers
You my darling,
I just wanna be your next collection
You my darling,
I just wanna be your another problems
You my darling,
 I just wanna be all that you need in
fantasy and reality! All I wanna be with is you


 

Saturday, March 12, 2011

Fynn JamaL


FYNN JAMAL




FYNN JAMAL - Lirik Over 

What more do you want to hear from me?
Is there anything you wish to see?
A joke? A laugh? A smile? A cry?
A scream? A song? A lullaby?

See i know we are not who we were
I live in denial, remember?
So please don't ask me to open my eyes
Don't wanna wake up and realize

The honeymoon's over
That i should better
Be mature

I'm sorry i do not know what to say
Do understand i'm breaking, but hey
When you tell me that you are leaving
Don't think i didn’t see it coming

Of course i saw we are no longer
Having stuff we enjoy together
But can we play along our part

And not parade this change of heart?
Are you really sure?
That we off better
And over?

What more can i say when you wish to leave today
I wont break down now and burst
But..
Would you like to have one last breakfast?

Of course i saw we are no longer
Having stuff we enjoy together
But can we play along our part
And not parade this change of heart?
Are you really sure?
That we off better
And over?

Fynn JamaL




150 Juta

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–

"saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..





diaRy






Terbaik Buat Kita

Dari ruang sepi itu
Jauh dari nyata
Aku coretkan segala
Rasa rindu dan duka
Bilakah kita kan bersua
mungkin di suatu masa.

Ku tinggalkan jauh semua
Kenangan yang lara
Aku tekadkan segala
Impian dan cita
Meniti usia
Tak semudah seperti yang disangka

Dan kepahitan
Menjadi teman diri
Ku tempuhi onak duri sendiri di sini

Walau jauh jarak kita
Walau rindu dalam rasa
Kerana itu takdirnya
terbaik buat kita
Andai masih ada usia
Dan jejakku disana
Kerana itu takdirnya

Terbaik buat kita.