I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, January 3, 2012

Puding Karamel Lapis Coklat

Puding Karamel Lapis Coklat


waaaarrrrrgggghhh puding karamel plus coklat hokeyh! giler favorite aku nih.tolong la de sape2 yang rajin wat kan puding ni untuk aku. kepingin banget deh. selamat tak meleleh air liur je. aku penah wat puding karamel tu pun yang biasa punya. plus coklat tak penah makan lagi.kalau aku kat umah skang ni konfem dengan segera aku pegi kedai beli bahan2.serius tak tipu.aku tak reti masak tapi aku suka masak makanan yang simple2 cam puding ni.kalau korang suruh aku masak ikan siakap 3 rasa.erm hampeh je kot.lagipun puding ni sedap tapi tak semua suka.yela sebab bahan dia telur mesti rasa muak.tapi bagi aku kalau yang betoi2 pandai wat konfem tak rasa muak.cam kat pic tu aku nampak macam sedap sangat!


Puding Karamel Lapis Coklat


Puding Karamel Lapis Coklat


suka plak aku post makanan cam ni.rasa nak makan je.baru la aku paham nape yang ramai suka post benda2 cenggini.heee~


balik umah kena cuba wat puding karamel nih!

Resipi Puding Karamel Lapis Coklat
  • Bahan A
  • 1 tin susu cair (375 ml)
  • 5 s/b gula
  • 3 biji telur A
  • 1 s/k esen vanilla
  • Bahan B
  • 1 tin susu cair
  • 5 s/b gula
  • 3 biji telur A
  • 4 s/b serbuk koko atau 1 s/k serbuk nescafe + 1s/k coklat pes
  • Bahan C
  • 2 s/b gula [hanguskan] atau 2 s/b madu-kite guna 5 s/b gula. suke karamel manyak2. 

  1. Kacau bahan A dan bahan B dalam 2 bekas yg berasingan. Tapiskan.
  2. Panaskan periuk kukusan. Letak air dlm dulang pembakar dan kukus pd suhu 200′C.
  3. Masukkan gula hangus atau madu dalam loyang 8 x 8 inci.
  4. Masukkan 1/2 cawan adunan bahan A dan kukus selama 5 minit atau sehingga masak.
  5. Bila dah masak masukkan pula 1/2 cawan adunan B diatas lapisan adunan A.
  6. Ulang bahan A dan B berselang seli sehingga habis.-kite buat 3 lapis jeSo kukus lama sikit pd setiap lapisan.
  7. Sejukkan dan terbalikkan dalam pinggan hidangan
  8. Potong dan hidangkan.


2 comments:

  1. yess ! serius sedapp giler , i nak try your resipi nanti .. ngee ~

    ReplyDelete
  2. Owesome! Ciplak resepi ni. Mekasih!

    ReplyDelete

pe korg cakap..???